Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi [TYYÇ]- Program Sonuçları Matrisi*
PO |
Knowledge |
Skills |
Competences |
|||
Theoretical Conceptual |
Cognitive Practical |
Work Independently and take responsibility |
Learning |
Communication and Social |
Field Specific |
|
PO1 |
X |
|||||
PO2 |
X |
|||||
PO3 |
X |
X |
||||
PO4 |
X |
X |
||||
PO5 |
X |
|||||
PO6 |
X |
X |
||||
PO7 |
X |
X |
X |
|||
PO8 |
X |
X |
||||
PO9 |
X |
X |
X |
|||
PO10 |
X |
|||||
PO11 |
X |
X |
||||
PO12 |
X |
X |
Kurumsal Sonuçlar (IO'lar) ve Program Sonuçları (PO'lar) Matrisi*
IO1 |
IO2 |
IO3 |
IO4 |
IO5 |
IO6 |
IO7 |
|
PO1 |
X |
||||||
PO2 |
X |
X |
|||||
PO3 |
X |
||||||
PO4 |
X |
||||||
PO5 |
X |
||||||
PO6 |
X |
||||||
PO7 |
X |
||||||
PO8 |
X |
X |
|||||
PO9 |
X |
X |
|||||
PO10 |
X |
X |
|||||
PO11 |
X |
||||||
PO12 |
X |
X |
Agü Kurumsal Öğrenci Öğrenme Çıktıları (IO'lar)
AGÜ, öğrenme tutkusunu besleyen yüksek kaliteli programlar sunma, profesyonel gelişimi destekleme ve sürdürme, küresel ve yerel sorunlara karşı sorumluluk alma ve çözüme yönelik girişimlerde bulunma hedeflerini gerçekleştirmeye kendini adamıştır. Aşağıda bulabileceğiniz Kurumsal Öğrenci Öğrenme Çıktıları (IO'lar), AGÜ öğrencilerinin zengin eğitim ortamına aktif katılım sağlayarak geliştirmesi beklenen bilgi, beceri, yetenek ve tutumları listelemektedir.
AGÜ mezunlarının aşağıdaki bilgi, beceri ve tutumları içselleştirmiş olması beklenmektedir.
- IO 1. Disiplin bilgisi, disiplinler arası anlayış, ve disiplinler arası beceriler: gerçek dünya sorunlarıyla disiplinler arası bağlantılar üretmek için kazanılan tüm bilgi ve becerilerden en iyi şekilde yararlanmak.
- IO 2. Yenilikçi, yaratıcı ve eleştirel düşünme: sorunları çözmek için yenilikçi bir vizyon ve görünür bir plan tasarlamak için mevcut fikirleri ve sorunları değerlendirmek ve eleştirmek.
- IO3. Küresel ve yerel sorumluluk: bağımsız ve işbirlikçi eylem yoluyla küresel ve yerel sorunlar için sorumluluk almak.
- IO 4. Uluslararası ve çok kültürlü yeterlilik: birden çok kültürün çeşitliliğini anlayarak küresel bir vatandaş olarak hareket etmek.
- IO 5. Bağımsız ve işbirlikçi öğrenme: kendi kendine başlatılan, kendi kendine yönlendirilen ve yaşam boyu süren bir girişim olarak hem bağımsız hem de işbirlikçi halde öğrenmeyle meşgul olmak.
- IO 6. İletişim becerileri: hem İngilizce hem de Türkçe olarak etkili bir şekilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma.
- IO 7. Saygılı ve özverili mesleki uygulamalar: mesleki yaşamda ahlaki ve etik değerler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu değerlere uygun hareket etmek.
Ders-Program Sonuçları (PO) Matrisi*
Code |
Name |
PO |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
TURKXXX |
Listed Turkish courses |
||||||||||||
TURKXXX |
Listed Turkish courses |
||||||||||||
HISTXXX |
Listed History of the Republic of Turkey courses |
||||||||||||
HISTXXX |
Listed History of the Republic of Turkey courses |
||||||||||||
ENG101 |
English 1 |
||||||||||||
ENG102 |
English 2 |
||||||||||||
GLB101 |
AGU Ways |
||||||||||||
GLB1XX |
--- |
||||||||||||
GLB2XX |
--- |
||||||||||||
GLB2XX |
--- |
||||||||||||
GLB3XX |
--- |
||||||||||||
CP100 |
Career Planning |
||||||||||||
PSYG |
Cognate course 1 |
||||||||||||
PSYG |
Cognate course 2 |
||||||||||||
PSYG |
Cognate course 3 |
||||||||||||
PSYC111 |
Orientation I: University Life & Scientific World |
x |
x |
||||||||||
PSYC112 |
Orientation II: Professional Development |
x |
x |
||||||||||
PSYC114 |
Ethics in Psychology |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYC101 |
Essential Topics in Psychology I |
x |
x |
||||||||||
PSYC102 |
Essential Topics in Psychology II |
x |
x |
||||||||||
PSYC103 |
Research Methods in Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYC104 |
Statistics for Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYF211 |
Cognitive Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYF212 |
Learning |
x |
x |
||||||||||
PSYF213 |
Physiological Psychology & Neuropsychology |
x |
|||||||||||
PSYL211 |
Lab. In Cognitive Psychology |
x |
|||||||||||
PSYF221 |
Social Psychology and Human Behaviour |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYF222 |
Development in Life Span |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYF223 |
Personality |
x |
|||||||||||
PSYL221 |
Lab. In Social Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYF231 |
Clinical Psychology & Psychotherapy Approaches |
x |
x |
||||||||||
PSYF232 |
Abnormal Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYF233 |
Health Psychology |
x |
|||||||||||
PSYL231 |
Lab. In Clinical Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYF241 |
Political Psychology |
x |
x |
x |
x |
||||||||
PSYF242 |
Psychology in Education Settings |
x |
x |
||||||||||
PSYL241 |
Lab. In Political Psychology |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYS301 |
Social Conflict and Violence |
x |
x |
x |
x |
||||||||
PSYS302 |
Classical Studies in Experimental Psychology |
x |
|||||||||||
PSYS303 |
Psychology of Stereotyping and Prejudice |
x |
x |
x |
x |
||||||||
PSYS304 |
Feline Cognition |
x |
x |
||||||||||
PSYS305 |
Critical Psychology |
x |
|||||||||||
PSYS306 | Psychology of Gender | x | x | x | |||||||||
PSYT330 |
Clinical Interviewing Skills |
x |
x |
||||||||||
PSYT331 |
Experimental Designs & Designing Experiments |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYT333 |
Contemporary Topics in Morality |
x |
x |
x |
x |
x |
|||||||
PSYT334 |
Psy. of Threat and Belief in Conspiracy Theories |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYI403 |
Independent Study |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYI404 |
Internship in Psychology |
x |
x |
||||||||||
PSYI405 |
Erasmus Internship |
x |
x |
x |
|||||||||
PSYP401 |
Capstone Project I |
x |
x |
||||||||||
PSYP402 |
Capstone Project II |
x |
x |
||||||||||
PSYX131 |
Digital Learning Platform Transfer Elective 1 |
x |
x |
||||||||||
PSYX132 |
Digital Learning Platform Transfer Elective 2 |
x |
x |
||||||||||
PSYX141 |
Digital Learning Platform Basic Transfer Elective 1 |
x |
x |
||||||||||
PSYX142 |
Digital Learning Platform Basic Transfer Elective 2 |
x |
x |
||||||||||
PSYX151 |
Digital Learning Platform Advanced Transfer Elective 1 |
x |
x |
||||||||||
PSYX152 |
Digital Learning Platform Advanced Transfer Elective 2 |
x |
x |