AGÜ Psikoloji öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin bugüne kadar yaptıkları yayın (ör., makale, kitap, kitap ve ansiklopedi bölümü, bildiri (sözlü/poster/basılı) gibi), tezler (ör., doktora ve yüksek lisans tezleri ve danışmanlık yaptıkları tezler) ve araştırma projelerine ait çalışmalar, kronolojik olarak aşağıda sıralanmıştır. Bu liste, her yeni çalışmayla birlikte güncellenmektedir. Çalışmalara ait daha fazla detayı bölüm üyelerimizin AVESİS (Akademik Veri Yönetim Sistemi) sayfalarında bulabilirsiniz.
ÇALIŞMANIN |
|
||
YILI |
TÜRÜ |
KÜNYESİ |
|
2023
2023
2023
2023
2023
2023 |
Makale
Makale
Makale
Makale
Makale
Kitap Bölümü |
Akboga, S., Sahin, O., & Arik, E. (2023). Polarisation over the meaning of democracy: The case of political parties in Turkey. Politics, 0(0). https://doi.org/10.1177/02633957231191445 Sparacio, A., Ropovik, I., Jiga-Boy, G., Lağap, A, C., & IJzerman, H. (2023). Stress Regulation via Being in Nature and Social Support in Adults, a Meta-analysis. Collabra: Psychology, 9(1).https://doi.org/10.1525/collabra.77343
Alper, S., Yelbuz, B. E., Akkurt, S. B., & Yilmaz, O. (2023). The positive association of education with the trust in science and scientists is weaker in highly corrupt countries. Public Understanding of Science, 0(0). https://doi.org/10.1177/09636625231176935
Güzel, M. A. & Başokçu, T. O. (2023). The Study of Developing the Metacognitive Regulation Inventory in Education: Teacher’s Version (MREI: Teacher-Self & Teacher-Class). Erzincan University Journal of Education Faculty, 25(1), 137-149. https://doi.org/10.17556/erziefd.1224757 Güzel, M. A., & Başokçu, T. O. (2023). Knowledge about others’ knowledge: how accurately do teachers estimate their students’ test scores?. Metacognition Learning. https://doi.org/10.1007/s11409-023-09333-2
Çoymak, A., Yalçındağ, B., & Güzel, M. A. (2022). Psikoloji bakış açısıyla bütüncül bir uluslararası göç modeli: Göç arzusu (Desideratumu). İçinde V. Tanriverdi & S. Ercan (Eds), Sosyal Psikolojide Çeşitlilik, Nobel Yayınları, Ankara |
|
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022 |
Kitap Bölümü
Makale
Makale
Makale
Kitap Bölümü
Poster
Bildiri
|
Akkurt, S. B., Çoymak, A., & Koç, Y. (2022). Re-constructing the meaning of aid through the politicisation of communities in a welfare State: The psychological responses to the governmental aid plans against covid-19 in Turkey. In H. O'Dwyer, Gustavo, L. & Souza. L. (Eds.), Psychosocial Perspectives on Community Responses to Covid-19. Routledge. Akboga, S., Arik, E. The communication strategies of ideologically polarized civil society organizations on Twitter: the case of Turkey. SN Soc Sci 2, 220 (2022). https://doi.org/10.1007/s43545-022-00536-z Aktan, T., & Yalçındağ, B. (2022). Çelişik duygulu cinsiyetçilik ölçeğinin (ÇDCÖ) yeniden gözden geçirilmesi: Korumacı cinsiyetçiliğin yapı geçerliliği ve ÇDCÖ'nün ölçüm değişmezliği. Psikoloji Çalışmaları, 42(1), 199-230. https://doi.org/10.26650/SP2022-820401. Basokcu, T. O. & Guzel, M. A. (2022). Beyond counting the correct responses: Metacognitive monitoring and score estimations in mathematics. Psychology in the Schools, 1–17. https://doi.org/10.1002/pits.22665 Koc, Y., Akkurt, B., Aksu, A., Dogan, Z., Sengul, D., & Anderson, J. (2022). Missing the good old days or connecting to the globe: Investigating outgroup attitudes through collective nostalgia and global identification. In H. S. Raman & H. Cakal (Eds.), Intergroup Relations in Turkey. Routledge. Lagap, A. C., & Harma, M. (2022). Attachment security, subjective vitality, and exploration: A follow-up study's direct replication attempt of Luke et al. (2012). [Poster Presentation]. Society for Personality and Social Psychology, 19 February, San Francisco, California, United States (Online). Gervilla E., González-Roz A., Leguizamo F., Castaño Y., Jiménez R., José Montaño J., Cajal B., Yalçindağ B. , Çoymak A. , Schroeter B. (2022, Jan 24-25). International collaboration in teaching innovation: 'Psychology Around the World' (PAW) study protocol. XIV Jornadas Internacionales de Innovación Docente, Oviedo, Spain |
|
2021
2021
2021 |
Bildiri
Poster
Makale |
Yalçındağ, B.; Aktan, T.; & İğdeci, B. (2021, November 26-27). Ahlaki kanaat; bileşenleri, yüreklilik ve adalete duyarlılıkla ilişkisi. [Bildiri]. Sosyal Psikolojide Ahlak Çalışmaları Ulusal Sempozyumu, çevrimiçi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van, Türkiye. Lagap, A.C., & Harma, M. (2021). Attachment security, subjective vitality, and exploration: Direct replication attempt of Luke et al. (2012) and a follow-up study. [Poster Presentation]. Psychological Science Accelerator, 30th October, Gather Town (Online). Basokcu, T. O. & Guzel, M. A. (2021). Üstbilişsel izleme ve matematiksel beceriler: Bilişsel tanı modeli ve sinyal tespit kuramı yaklasımı, Egitim ve Bilim, 46(205), 221-238. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.7991 |
|
2020 |
Makale |
Guzel, M. A. & Gungor, D. (2020). Testing a Metacognitive Regulation Approach for Judgment of Satiation: Might Hunger and Fullness not be the Polar Opposites of the Same Dimension? Nesne Psikoloji Dergisi, 8(18), 359-372. DOI: 10.7816/nesne-08-18-01 |
|
2020 |
Tez danışmanlığı |
Aylin Ozturk, MSc. Clinical Psychology, Marmara University (2020); “The predicting role of perfectionism and thought-action fusion on the severity of obsessive-compulsive symptoms among university students”. Thesis Supervisor: M. A. Güzel |
|
2020 |
Makale |
Çoymak, A. (2020). Functions of social representations in honour violence: The ‘Other East’ as responsible. Social Justice Research |
|
2020 |
Makale |
Çoymak, A. (2020). At the Heart of the Intractable Intergroup Conflict: The Psychology of privileged and disadvantaged identities in a nation-state. Kurdish Studies. |
|
2020 |
Bildiri |
Çoymak, A. (2020). The future of peace in Northern Ireland: The effects of Brexit on the multifaceted nature of GFA and national identities. Paper presented Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology (ISPP), on July 14-16, Berlin (Online). |
|
|
|
|
|